Video games and immersive content development

Pro koho je výzva určena?

Podpora vývoje narativních videoher a imerzivního obsahu, určených pro komerční distribuci (do vytvoření prvního hratelného prototypu/zkušební verze hry).

Žádost může podat herní studio, XR studio nebo audiovizuální produkční společnost.

Žádost může podat také konsorcium min. 2 společností (koordinátor/vedoucí projektu a partner).

Jaké projekty mohou být podpořeny?

  • narativní videohry nebo interaktivní narativní imerzivní projekty určené pro komerční distribuci
  • příběh musí být vyprávěn v průběhu celé hry/projektu (in-game storytelling), ne pouze jako úvod nebo závěr

Jaké podmínky musí žadatelská společnost splnit?

  • hlavní předmět činnosti společnosti – vývoj/výroba videoher, vývoj zábavního software nebo výroba audiovizuálních děl
  • společnost je registrována v jedné z členských zemí programu MEDIA a vlastněna občany těchto zemí
  • společnost (v případě konsorcia koordinátor) vyvinula/vyrobila alespoň jednu videohru nebo imerzivní projekt, který byl komerčně distribuován v období od 1. 1. 2023 do uzávěrky výzvy
  • společnost (v případě konsorcia koordinátor nebo jeden z partnerů) musí vlastnit většinu práv k projektu
  • v případě adaptace musí společnost (v případě konsorcia koordinátor nebo jeden z partnerů) doložit i práva k adaptaci
  • produkční fáze (začínající od vytvoření prvního hratelného prototypu/zkušební verze hry) nesmí být naplánována dříve než za 10 měsíců od data uzávěrky

Jaká je výše finanční podpory?

  • fixní částka ve výši 60% odhadovaného uznatelného rozpočtu na vývoj (náklady jsou uznatelné až od podpisu smlouvy, v odůvodněných případech od podání žádosti)
  • max. 200 000 EUR

Jaká jsou kritéria hodnocení?

  • originalita konceptu
  • originalita a inovace využitých technik
  • strategie k zajištění udržitelnosti, vyváženosti a inkluze
  • kvalita vyprávění a vizuálního přístupu
  • kvalita grafického a zvukového designu
  • kvalita strategie vývoje a finanční strategie
  • potenciál evropského a mezinárodního prodeje a distribuce
  • kvalita marketingové strategie

Jak žádost podat?

Žadatelé nemohou v rámci této výzvy předložit více než jednu žádost.

Žadatelé mohou jako koordinátoři podat pouze jednu žádost buď na co-development (CREA-MEDIA-2026-CODEV), slate (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE), mini-slate (CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE) nebo vývoj videoher a imerzivního obsahu (CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM). Žadatelé však – kromě toho, že jsou koordinátory žádosti v některé z těchto čtyř výzev – mohou být také partnery v jiných žádostech (co-development nebo videohry a imerzivní obsah).

Žádosti se podávají online na portále Funding & Tender Opportunities, přímo v sekci „Submission service“ u dané výzvy. Je nutné je podat do 17:00 středoevropského času v den uzávěrky.

Před podáním žádosti je nutné registrovat Vaši společnost a získat číslo PIC (Participant Identification Code). PIC vytvořená v minulém období programu (2014-2020) zůstávají v platnosti.