Info pro příjemce

Získali jste podporu Kreativní Evropy?

Rádi bychom s vámi navázali bližší spolupráci zejména v oblasti komunikace vašich aktivit směrovaných k široké, ale i odborné veřejnosti. Jako příjemci prestižního grantu jste inspirací, co se týká kulturního a uměleckého obsahu, přístupu k různým cílovým skupinám, ve vašich projektech přinášíte nejnovější trendy z Evropy. S radostí budeme vaše úspěchy šířit.

Uzavření grantové smlouvy

Pokud jste vedoucí projektu (žadatel) a zjistili jste, že jste na podporu z Kreativní Evropy dosáhli, nejprve vás čeká příprava grantové smlouvy tzv. grant agreement preparation (GAP). Spolu se svými projektovými partnery budete doplňovat informace o projektu do systému FTOP (respektive Sygma). Až po této fázi může dojít k předfinancování projektu. Kompletní výsledky výzev budou zveřejňovány až po podpisech všech grantových smluv.

Jak na lump sum granty?

Evropská komise připravila dokument s názvem How to manage your lump sum grants, který má žadatelům a příjemcům pomoci s přípravou a správou grantů. Lump sum grants jsou granty, u nichž je pevně stanovena výše, která bude vyplacena, pokud bude projekt realizován. Tyto typy grantů jsou při realizaci jednodušší než granty na skutečné náklady, protože vyžadují méně administrativy.

How to manage your lump sum grants '

Sdílejte s námi informace o projektu, a to zejména:

  • harmonogram aktivit (vašich i partnerů),
  • pozvánky na akce (ve formě pdf pozvánek, odkazů na web či facebookový profil),
  • fotografie a videa z příprav i samotných akcí,
  • další informace a podklady související s podpořeným projektem (vydané publikace, nabídky spolupráce apod.).

Jak komunikovat svůj projekt?

Pro příjemce grantů z programu Kreativní Evropa byla připravena publikace How to communicate your project. Je to návod, jak se o svůj příběh podělit s českým i zahraničním publikem a jaké nástroje využít k šíření výsledků projektu. Poskytne vám užitečné informace o všech nezbytných fázích komunikace, od jejího plánování až po vyhodnocení. Prozatím je návod pouze v angličtině, ale již brzy bude zveřejněna i jeho česká verze.

Příkladem dobré praxe v komunikaci je podpořený projekt Liveurope, kterého se mimo jiné účastní český partner Palác Akropolis. Projekt připravil například report o sedmi letech svého fungování formou příběhu na webu. Má také aktivní a pravidelnou komunikaci na sociálních sítích.

Více informací o publikaci ' Publikace How to communicate your project '

My můžeme vaše aktivity šířit prostřednictvím:

V rámci vaší komunikace na sociálních sítích se můžete s Kreativní Evropou identifikovat také díky hashtagu #CreativeEurope nebo označení @KreativniEvropa.

... a nezapomeňte na logo

Nezapomeňte, že součástí všech publikovaných materiálů musí být i informace o zdroji financování prostřednictvím loga, a to v souladu s tzv. visual identity a uzavřenou grantovou smlouvou.

Probíhající projekty nemůžeme konzultovat

Změny v aktivitách a rozpočtu projektu je potřeba konzultovat s projektovým manažerem, který vám byl přidělen Evropskou výkonnou agenturou pro vzdělávání a kulturu (EACEA). Naše kancelář je třetí stranou a nemáme oprávnění poskytovat k probíhajícím projektům poradenství.

Kontakty v EU

Creative Europe (oficiální web) ' Výkonná agentura EACEA ' Evropská komise (DG Connect) ' Síť národních kanceláří (CEDs) '