Podpora distribuce evropských filmů prostřednictvím sales agentů oprávněných producentem k prodeji filmu. Na základě předchozích výsledků je sales agentovi přidělen potenciální fond, který může být následně reinvestován do minimálních garancí a distribuce a propagace nových zahraničních evropských filmů. Žádost o podporu může podat sales agent sídlící v zemích MEDIA a většinově vlastněný občany těchto zemí.
European Film Sales
Pro koho je výzva určena?
Jaké filmy mohou být podpořeny?
Filmy, které lze využít pro generování potenciálního fondu a pro reinvestice, musejí splňovat následující podmínky:
- hrané, dokumentární nebo animované filmy delší než 60 min.
- evropské filmy (na výrobě filmu se musí významnou měrou podílet společnosti a profesionálové ze zemí MEDIA)
- film nesmí být vyroben dříve než v roce 2015
Za jakých podmínek?
- sales agent musí být smluvně oprávněn producentem k zastupování filmu v alespoň 10 zemích MEDIA
- na základě předchozích výsledků je sales agentovi přidělen potenciální fond, který lze reinvestovat do nových zahraničních evropských filmů
Na co lze využít potenciální fond?
- minimální garance/zálohy na akvizice mezinárodních práv na nové zahraniční evropské filmy
- propagace a marketing zahraničních evropských filmů
- reinvestovat lze do max. 5 různých filmů
- na minimální garance lze využít max. 75 % reinvestičního rozpočtu
Jaká je výše finanční podpory?
- 20 000 EUR, pokud sales agent v roce 2020 a/nebo 2021 zakoupil práva ke 2 filmům a pokud 2 evropské filmy z jeho katalogu byly v roce 2020 a/nebo 2021 distribuovány v 1 zahraničním teritoriu
- další část podpory tvoří částka vypočítaná na základě výkazu prodaných vstupenek v letech 2020 a 2021 a částka vygenerovaná z 50 % průměru prodaných vstupenek za roky 2018 a 2019 (platí pouze pro vstupenky již deklarované a schválené ve výzvách EACEA/27/2018 a EACEA/22/2019)
- max. 70 % uznatelných nákladů
- max. 750 000 EUR na sales agenta
Jak žádost podat?
Žádosti se podávají online na portále Funding & Tender Opportunities, přímo v sekci „Submission service“ u dané výzvy. Je nutné je podat do 17:00 středoevropského času v den uzávěrky.
Před podáním žádosti je nutné registrovat Vaši společnost a získat číslo PIC (Participant Identification Code). PIC vytvořená v minulém období programu (2014-2020) zůstávají v platnosti.