Kino za školou 2025: Mezinárodní konference o filmové a audiovizuální výchově
Kino za školou 2025: „Let’s play: Gaming ve vzdělávání“
Mezinárodní konference Kino za školou proběhla 1. června 2025 v přednáškové místnosti v Univerzitní knihovně U13 ve Zlíně. Jubilejní desátý ročník se zaměřil se na dynamické téma digitálních her ve vzdělávání. Své aktivity představila řada českých i zahraničních organizací.
Mohou digitální hry obohatit didaktiku filmové a audiovizuální výchovy? Jak může oborové know-how F/AV pomoci herním studiím vytvářet vzdělávací hry organicky využitelné ve výuce? Jak postupuje srůstání filmového a herního průmyslu do širšího celku audiovize? Může sblížení obou oblastí nabídnout kreativní cesty k uplatnění digitálních technologií na českých školách?
01:13:03 3D tisk, štětec a herní magie: Jak vzniká Zlin City / Pavel Novák / Polyperfect
01:39:44 Tvorba příběhu ve hře Kingdom Come: Deliverance II / Marek Čermák / Warhorse Studios
02:10:36 Lektorství tvorby videoher pro děti mezi 10 až 15 lety / Jan Kroutil / Aeroškola
02:44:06 Herní vzdělávání jako zahrada / Filip Dufka / Game Art SŠUD Brno
03:17:19 Modelová lekce: Herní technologie v moderním vzdělávání / Zdeněk Kvasnica / Bohemia Interactive
04:05:42 Proč má smysl podporovat hry? / Hynek Stehlík / Ministerstvo kultury
04:35:32 Archivace digitálních her: proč na ní záleží? / Miroslav Žák / Vision Game
05:00:42 Jak udělat z večerníčku hru / Kristina Volná / Česká televize
05:31:50 Modelová lekce: Playing Kafka: Živé hraní s komentářem autorů / Lucie Formánková / Charles Games
06:09:30 Předání Ceny Borise Jachnina
Cílem konference je otevřít dialog mezi herními vývojáři*kami, pedagogy*žkami z praxe a experty*kami z oblasti filmové a audiovizuální pedagogiky. V programu vám představíme případové studie vybraných vzdělávacích her, případně projektů, které vzdělávacím potenciálem přirozeně disponují. Zaměříme se na využití digitálních her při výuce historie, urbanismu, literatury, a nebo informatiky.
Na konferenci Kino za školou bude opět udělena cena Borise Jachnina
za dlouhodobý přínos v oblasti filmové a audiovizuální výchovy.
Kino za školou, tradiční konferenci věnovanou filmové a audiovizuální výchově, pořádá Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, Zlín Film Festival a Kancelář Kreativní Evropa – MEDIA.
PROGRAM
- Serious Games v praxi: Vyprávění ve hrách Charles Games
Lucie Formánková / Charles Games - 3D tisk, štětec a herní magie: Jak vzniká Zlin City
Pavel Novák / Polyperfect - Tvorba příběhu ve hře Kingdom Come: Deliverance II
Marek Čermák / Warhorse Studios
- Počítačové hry ve výuce dějepisu a výchovy k občanství
Pavel Žalský / Základní škola Vrchlabí - Lektorství tvorby videoher pro děti mezi 10 až 15 lety
Jan Kroutil / Aeroškola - Herní vzdělávání jako zahrada
Filip Dufka / Game Art SŠUD Brno /
- Proč má smysl podporovat hry?
Hynek Stehlík / Ministerstvo kultury - Archivace digitálních her: proč na ní záleží?
Miroslav Žák / Vision Game - Jak udělat z večerníčku hru
Kristina Volná / Česká televize