Kino za školou 2025: Mezinárodní konference o filmové a audiovizuální výchově

Kino za školou 2025: „Let’s play: Gaming ve vzdělávání“

Mezinárodní konference Kino za školou proběhne 1. června 2025 v přednáškové místnosti v Univerzitní knihovně U13 ve Zlíně. Jubilejní desátý ročník  se zaměří se na dynamické téma digitálních her ve vzdělávání. Své aktivity představí řada českých i zahraničních organizací.

vizuál Kino za školou 2025

Mohou digitální hry obohatit didaktiku filmové a audiovizuální výchovy? Jak může oborové know-how F/AV pomoci herním studiím vytvářet vzdělávací hry organicky využitelné ve výuce? Jak postupuje srůstání filmového a herního průmyslu do širšího celku audiovize? Může sblížení obou oblastí nabídnout kreativní cesty k uplatnění digitálních technologií na českých školách?

Cílem konference je otevřít dialog mezi herními vývojáři*kami, pedagogy*žkami z praxe a experty*kami z oblasti filmové a audiovizuální pedagogiky. V programu vám představíme případové studie vybraných vzdělávacích her, případně projektů, které vzdělávacím potenciálem přirozeně disponují. Zaměříme se na využití digitálních her při výuce historie, urbanismu, literatury, a nebo informatiky.

Na konferenci Kino za školou bude opět udělena cena Borise Jachnina
za dlouhodobý přínos v oblasti filmové a audiovizuální výchovy.

Kino za školou, tradiční konferenci věnovanou filmové a audiovizuální výchově, pořádá Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, Zlín Film Festival a Kancelář Kreativní Evropa – MEDIA.

PROGRAM

8:30 - 9:00
Registrace
9:00 - 9:10
Pavel Bednařík / moderátor a zástupce pořadatele
 Oficiální zahájení a úvodní slovo
9:10 - 9:50
Iro Voulgari
Keynote: The Pedagogical Lives of Digital Games
10:00 - 11:30
 l. PROGRAMOVÝ BLOK: Herní studia o vzdělávání
  • Serious Games v praxi: Vyprávění ve hrách Charles Games 
    Lucie Formánková / Charles Games
  • 3D tisk, štětec a herní magie: Jak vzniká Zlin City
    Pavel Novák / Polyperfect
  • Tvorba příběhu ve hře Kingdom Come: Deliverance II 
    Marek Čermák / Warhorse Studios
11:40 - 13:15
 ll. PROGRAMOVÝ BLOK: Učitelstvo o hrách
  • Počítačové hry ve výuce dějepisu a výchovy k občanství
    Pavel Žalský / Základní škola Vrchlabí
  • Lektorství tvorby videoher pro děti mezi 10 až 15 lety
    Jan Kroutil / Aeroškola
  • Herní vzdělávání jako zahrada
    Filip Dufka / Game Art SŠUD Brno /
14:30 - 15:15
Zdeněk Kvasnica / Bohemia Interactive
Modelová lekce: Herní technologie v moderním vzdělávání
15:25 - 17:00
lll. PROGRAMOVÝ BLOK: Podhoubí, sítě a infrastruktura
  • Proč má smysl podporovat hry?
    Hynek Stehlík / Ministerstvo kultury
  • Archivace digitálních her: proč na ní záleží?
    Miroslav Žák / Vision Game
  • Jak udělat z večerníčku hru
    Kristina Volná / Česká televize
17:10 - 17:50
Lucie Formánková / Charles Games
Modelová lekce: Playing Kafka: Živé hraní s komentářem autorů
17:50 - 18:00
Pavel Bednařík
 Oficiální zakončení a předání Ceny Borise Jachnina