Kino za školou 2025: Mezinárodní konference o filmové a audiovizuální výchově
Kino za školou 2025: „Let’s play: Gaming ve vzdělávání“
Mezinárodní konference Kino za školou proběhne 1. června 2025 v přednáškové místnosti v Univerzitní knihovně U13 ve Zlíně. Jubilejní desátý ročník se zaměří se na dynamické téma digitálních her ve vzdělávání. Své aktivity představí řada českých i zahraničních organizací.
Mohou digitální hry obohatit didaktiku filmové a audiovizuální výchovy? Jak může oborové know-how F/AV pomoci herním studiím vytvářet vzdělávací hry organicky využitelné ve výuce? Jak postupuje srůstání filmového a herního průmyslu do širšího celku audiovize? Může sblížení obou oblastí nabídnout kreativní cesty k uplatnění digitálních technologií na českých školách?
Cílem konference je otevřít dialog mezi herními vývojáři*kami, pedagogy*žkami z praxe a experty*kami z oblasti filmové a audiovizuální pedagogiky. V programu vám představíme případové studie vybraných vzdělávacích her, případně projektů, které vzdělávacím potenciálem přirozeně disponují. Zaměříme se na využití digitálních her při výuce historie, urbanismu, literatury, a nebo informatiky.
Na konferenci Kino za školou bude opět udělena cena Borise Jachnina
za dlouhodobý přínos v oblasti filmové a audiovizuální výchovy.
Kino za školou, tradiční konferenci věnovanou filmové a audiovizuální výchově, pořádá Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, Zlín Film Festival a Kancelář Kreativní Evropa – MEDIA.
PROGRAM
- Serious Games v praxi: Vyprávění ve hrách Charles Games
Lucie Formánková / Charles Games - 3D tisk, štětec a herní magie: Jak vzniká Zlin City
Pavel Novák / Polyperfect - Tvorba příběhu ve hře Kingdom Come: Deliverance II
Marek Čermák / Warhorse Studios
- Počítačové hry ve výuce dějepisu a výchovy k občanství
Pavel Žalský / Základní škola Vrchlabí - Lektorství tvorby videoher pro děti mezi 10 až 15 lety
Jan Kroutil / Aeroškola - Herní vzdělávání jako zahrada
Filip Dufka / Game Art SŠUD Brno /
- Proč má smysl podporovat hry?
Hynek Stehlík / Ministerstvo kultury - Archivace digitálních her: proč na ní záleží?
Miroslav Žák / Vision Game - Jak udělat z večerníčku hru
Kristina Volná / Česká televize