Podpora mezinárodních iniciativ v oblasti mediální gramotnosti/výchovy. O podporu může žádat konsorcium alespoň 3 partnerů ze 3 různých zemí účastnících se programu Kreativní Evropa.
NEWS – Media Literacy
Pro koho je výzva určena?
Jaké projekty mohou být podpořeny?
Podpora je určena projektům zahrnujícím alespoň dvě z následujících oblastí činnosti:
- aktivity, které umožní sdílet a rozšířit příklady dobré praxe z inovativních projektů mediální výchovy, do dalších jazyků a zemí
 - vývoj inovativních, interaktivních online nástrojů pro řešení výzev v online prostředí (včetně dezinformací)
 - vývoj materiálů a nástrojů, které by občanům umožnily získat kritický přístup k médiím a adekvátně reagovat na dezinformace
 - vývoj praktik mediální výchovy přizpůsobené měnícímu se mediálnímu prostředí (včetně manipulativních technik a mediální produkce založené na umělé inteligenci)
 
Jaké aktivity mohou projekty obsahovat?
- vytváření a/nebo distribuce vícejazyčných materiálů (včetně interaktivního obsahu) pro zlepšení digitálních dovedností občanů, jejich porozumění mediálnímu prostředí a jejich odolnosti vůči dezinformacím
 - vytváření materiálů pro občany a lektory pro různé věkové nebo společenské cílové skupiny
 - vývoj inovativních řešení pro mediální výchovu vhodných pro budoucnost (projekt může zahrnovat prototypy, ale neměl by být zaměřen pouze na vývoj IT)
 - vzdělávací aktivity pro občany a učitele, včetně sdílení příkladů dobré praxe do dalších zemí a jazyků
 - organizace akcí pro veřejnost a/nebo workshopů s cílem zvýšit povědomí o tématu a sdílet příklady dobré praxe
 - komunitní aktivity zpřístupňující výše zmíněné nástroje a materiály
 
Za jakých podmínek?
- žadatelem musí být konsorcium alespoň 3 partnerů ze 3 různých zemí účastnících se programu Kreativní Evropa
 - konsorcium může zahrnovat ziskové i neziskové organizace, veřejné instituce, mezinárodní organizace, univerzity a vzdělávací instituce, mediální organizace, výzkumné a technologické instituce a společnosti
 
Jaká je výše finanční podpory?
- max. 70 % uznatelných nákladů
 - max. 500 000 EUR
 - délka projektu je 2 roky (24 měsíců)
 
Jaká jsou kritéria hodnocení?
- relevance projektu vzhledem k cílům výzvy, včetně počtu zemí a jazyků zahrnutých do projektu
 - relevance navrhovaných aktivit vzhledem k očekávaným výsledkům a cílovým skupinám (na základě analýzy potřeb v oblasti a zmapování už existujících iniciativ)
 - strategie vyváženosti a inkluzivity
 - metodologie, výběr příkladů dobré praxe a nových nástrojů pro mediální výchovu
 - inovace, spolupráce, kreativita a diverzita
 - nákladová efektivita
 - zkušenosti členů týmu, rozdělení rolí a rozpočtu mezi partnery, koordinace
 - strategie pro výměnu zkušeností a rozšíření příkladů dobré praxe mezi co největší počet evropských občanů
 - dopad projektu na národní a/nebo evropské úrovni (i po jeho skončení)
 
Jak žádost podat?
Výzva bude otevřena k podávání žádostí 8. prosince 2022.
Žádosti se podávají online na portále Funding & Tender Opportunities, přímo v sekci „Submission service“ u dané výzvy. Je nutné je podat do 17:00 středoevropského času v den uzávěrky.
Před podáním žádosti je nutné registrovat Vaši společnost a získat číslo PIC (Participant Identification Code). PIC vytvořená v minulém období programu (2014-2020) zůstávají v platnosti.